woensdag 3 november 2010

Herfst vogels

Herfst, een jaargetijde met fraaie kleuren. Kleuren waar je als fotograaf blij van moet worden. En dat wordt ik ook. Zeker als ik een paar dagen in een vakantiehuisje in het bos kan vertoeven. Met gezin weliswaar, maar gelukkig wel de mogelijkheid om wat foto;s te maken. Hoe pak je dat aan? Soms heb je een setting in je hoofd. Zoals met de onderstaande foto's.

Gelukkig lag er een stammetje in de buurt die wat mogelijkheden bood. Herfstkleuren genoeg en dan heb je zo een setting gemaakt. En dan maar duimen voor mooie vogels. De eerste fraaie vogel die langs kwam was de gaai. De rover van het bos, maar wel een hele mooie vogel. In een setting die ik vooraf in mijn hoofd had.




Afgelopen zomer broedde er vlakbij het huisje een paartje boomklevers. Ze vlogen nu af en aan. Gelukkig bezocht 1 het stammetje.



Zo is het met relatief simpel materiaal toch mogelijk, in mijn ogen, een mooie setting te maken met als resultaat fraaie foto's.

2 opmerkingen: