zaterdag 21 augustus 2010

boomkikkers

Afgelopen 2 en een halve week op een camping in Frankrijk in de Dordogne vertoefd. Mijn equipment uiteraard wel meegenomen, maar er vanuit gegaan dat ik vaker met kids aan het zwembad lag dan met camera in de bosjes.



De tweede dag toch de camping verkent, want je wilt toch weten waar je een stokbrood en een krant kunt kopen, maar ook even langs de vijvers gelopen die op het terrein van de camping aanwezig waren. Daar zag ik tot mijn verbazing in een struik grote krabbenscheer een grote hoeveelheid boomkikkers, die heerlijk op de brede bladeren aan het zonnen waren.






Uiteraard hou je dan de camera niet meer in de tas en ben dan ook geregeld naar de plek teruggegaan. 's Morgens, 's middags en 's avonds gekeken, want in Frankrijk is de temperatuur voor de kikkers hoog genoeg om de gehele dag actief te zijn.














De kikkers waren erg actief, want als ik alleen al in de buurt kwam, sprongen ze meestal "het diepe" in en moest ik een familielid opzoeken. Dus heel voorzichtig te werk, tijd en plek voor het opstellen van het statief was er niet. Alle plaatjes dan maar uit de hand, meestal ook nog met met flitser, maar omdat er genoeg kikkers waren en ik de tijd wel had toch een paar mooie plaatjes kunnen maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten