woensdag 5 januari 2011

Lauwersmeer

Het Lauwersmeer, een fantastisch natuurgebied. Ik kom er graag. Het heeft echter 1 groot nadeel, het ligt niet om de hoek. Als ik ga dan moet ik er echt een hele dag voor uittrekken. Vorige week woensdag ben ik samen met Ronald geweest. Het doel was de kramsvogels. Ze zaten er wel, maar op onmogelijke plekken om een fatsoenlijke foto te maken. In de haven van lauweroog was ook niet veel te beleven. Zelfs geen steltlopers. Richting Ezumakeeg kwamen we een torenvalk tegen. Deze bleef gelukkig zitten, waardoor we in elk geval een fraaie foto hadden.



Gisteren ben ik er weer heen gereden met wederom de kramsvogels als doel. Alleen was ik blijkbaar de enige Nederlander die niet wist dat er een gedeeltelijke zonsverduistering was. Vroeg me al af waar het licht blijf. dat was er dus vanaf half 11. Gelukkig waren er nu voldoende kramsvogels. Ik ben 4 uur op dezelfde plek gaan staan met de auto in de hoop een kramsvogel vrij op de bessenstruik te kunnen krijgen. Hieronder een foto van de kramsvogel.



Nader een valk voor de auto langs was gevlogen, uiteraard veel te snel om een foto te maken, kwam de koperwiel ook nog even op de struik voor me zitten. Net zoals de kramsvogel is het een pracht van een vogel. Op dat moment kwam het zonnetje een beetje door, waardoor de foto een warmere uitstraling kreeg. Al met al heb ik toch 2 geslaagde dagen gehad in dit prachtige natuurgebied.


1 opmerking: